כנס שעלים השנתי - תשפ"ד

 

הכנס השנתי של רשת "שעלים" התקיים השנה בסימן "מנצחים יחד בשטח" והיווה הזדמנות ייחודית למפגש בין אנשי השטח מכל המחלקות השונות ברשת. האירוע נערך בקמפוס החדש והמרהיב של "מכון התורה והארץ" בניצן, אשר נבחר לארח את הכנס בשל הנוף הפסטורלי והמתחם המיוחד שבו. 

המשתתפים נהנו מאירוח יוצא דופן שכלל ארוחות עשירות ומגוונות, שהפכו את השהות לנעימה ומפנקת במיוחד. הקמפוס הירוק והיפה שימש תפאורה מושלמת לאירוע, וסיפק אווירה תומכת להשראה וחשיבה יצירתית.

 

את הכנס פתח יו"ר הרשת, הרב רחמים נסימי, בדברי ברכה חמים ומלאי חזון. הוא שיתף את המשתתפים בתוכניות וביעדים של רשת "שעלים" לשנים הקרובות, תוך שהוא מדגיש את חשיבות השותפות והשיתוף בין כל אנשי השטח של הרשת, במטרה להמשיך ולבנות קהילות חזקות וערכיות ברחבי הארץ.

החלק הראשון של הכנס כלל הרצאה מעוררת השראה מפי צבי יחזקאלי, בה הוא הציג תובנות חדשות על המזרח התיכון בעידן הנוכחי. ההרצאה עסקה בנקודה היהודית הפנימית הקיימת בכל אחד מאיתנו, ופתחה בפני המשתתפים חשיבה מחודשת על מציאות החיים שלנו כיהודים בארץ אבותינו.

בהמשך הכנס התקיימו מפגשים מקצועיים בקבוצות קטנות שהתמקדו בעולמות תוכן שונים:

– צוותי אולפנת "גילה" וישיבת "שעלי תורה" קיימו ימי היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

– מנהלי הגרעינים התורניים קיבלו כלים מקצועיים לניהול עם אליעזר שוורצר, ששיתף עקרונות מובילים בתחום הניהול הארגוני.

– רכזות הקהילה שמעו הרצאה מרתקת מפי ד"ר שרה קדמי על בינוי קהילה ושיטות לחיזוק חוסן חברתי בתוך הקהילות.

– רבני הקהילות השתתפו בהרצאה חדשנית מפי הרב יוני לביא שעסקה בבינה מלאכותית וכיצד היא יכולה לסייע להם במילוי תפקידם בקהילה.

במהלך החלק השלישי של הכנס, זכו המשתתפים לכבוד רב עם הגעתו של הרב שמואל אליהו, שהגיע לחזק ולהעניק דברי תורה מרגשים למשתתפים. עוד רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר גיבור ישראל, אלישע מידן, נשא הרצאה אישית מרתקת. מידן, שלחם בעזה ואיבד את מפקדו ושניים מחבריו בקרב קשה, סיפר על השיקום שלו לאחר פציעתו הקשה ועל ניצחונו המרגש בתהליך ההתאוששות, והצליח לרגש את הנוכחים עד דמעות.

המשתתפים הביעו סיפוק רב מהיום המלא תכנים ואמרו שהיום המיוחד הזה ישמש פתיחה מוצלחת לשנה הקרובה. ההדים מהכנס ממשיכים להישמע בקרב הקהילות והמחלקות השונות של רשת "שעלים", כשההשראה והרעיונות שצמחו במהלך היום הזה מייצרים תשתית לפעילות מבורכת בשנה הקרובה.

תודה מיוחדת ל Meital Vomberg ו-Yael Gotlieb-Bauer, שדאגו לכל הפרטים הקטנים.

בעזרת השם, נמשיך את המסורת ונתראה גם בשנה הבאה!

דילוג לתוכן